فناوری

یادگیری عمیق برای تحلیل میزان بازدیدفروشگاه‌ها توسط گوگل

از سال 2014 تاکنون، شرکت گوگل برای بررسی تعداد بازدیدهای فروشگاه‌های مختلف که از طریق تبلیغات اینترنتی معرفی می‌شدند، از اطلاعات مکان‌های نامعلوم و داده‌های متنی استفاده می‌کرده است؛ اما این شرکت در حال حاضر با گسترش مدل‌های کنونی‌اش تصمیم دارد با استفاده از یادگیری عمیق، دیدی وسیع‌تر به تعداد بیشتری از مشتریان بدهد.

روش‌های فروش یکپارچه بواسطه کانال‌های مختلف (از جمله خرید حضوری، خرید از طریق اینترنت، خرید از طریق گوشی همراه و …) از زمان معرفی‌ تا کنون، در چرخه خرید و فروش حرف اول را می‌زنند؛ اما مسئله چالش‌برانگیز برای متخصصان بازاریابی و فروش، جمع‌آوری داده‌ها از دنیای واقعی و فروشگاه‌های فیزیکی و سپس تحلیل و بررسی آن‌ها در کنار اطلاعاتی می‌باشد که از فروشگاه‌های اینترنتی تهیه می‌شود. در آخر تحلیل و بررسی این داده‌ها مبنای تصمیم‌گیری‌های کلیدی درباره تجارت مورد نظر می‌باشد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  توانایی تشخیص احساسات توسط خودروهای آینده

شرکت گوگل همراه با سیگنال‌های وای‌فای و قابلیت مکان‌یابی دستگاه‌‌های الکترونیکی و بواسطه تحلیل و بررسی داده‌های حاصل، قادر است میزان بازدید از فروشگاه‌ها را تخمین بزند؛ اما در شهرهای پرتراکم و پاساژهای بزرگ با تعداد فروشگاه‌های زیاد، با مشکلات بسیاری روبه رو است به همین جهت این شرکت تصمیم دارد از روش‌های سنتی فاصله گرفته و هوش مصنوعی را وارد بازی کند.

این تغییر استراتژی به گوگل امکان حل مشکلات غیرقابل اعتماد بودن تخمین‌های خود را می‌دهد. گوگل امیدوار است بوسیله آموزش عمیق یک شبکه عصبی به همراه تعداد بسیار زیاد و متنوعی از داده‌های ورودی، به مدلی دقیق و قابل اطمینان برای تجارت‌های مختلف دست پیدا کند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  شروع یک کسب و کار و ثبت آن تا برندینگ

در طی 3 سال گذشته، کمپانی گوگل حدود ٥ میلیارد بازدید از فروشگاه‌های مختلف را ثبت کرده است. با این حال برای افزایش هرچه بیشتر این توانایی، این شرکت قدم بعدی را با قابلیت TrueView یوتیوب برداشته است. این کار در دنیایی که هر روز بیشتر تحت تأثیر فایل‌های ویدئویی است، یک قدم منطقی روبه‌جلو از گوگل به نظر می‌رسد.

علاوه بر یوتیوب، گوگل کل فرایند مدیریت فروش یک فروشگاه را نیز به گوشی‌های هوشمند فروشندگان آورده است. بررسی هم‌زمان داده‌های فروش و سیستم تبلیغاتی AdWords به فروشندگان امکان می‌دهد تا یک بازدید جدید را از یک بازدید تکراری (مثلا برای تعویض کالا) تشخیص دهند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  توانایی تشخیص احساسات توسط خودروهای آینده
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا