بدون دسته بندی

نکات عکاسی از سر و شانه

عکاسی سر و شانه یا هدشات یکی از معمول‌ترین کادربندی های عکاسی است. این نوع کادربندی هم برای عکاسی در فضای باز و هم در آتلیه ها بسیار زیبا و کاربردی است.

البته با اینکه این نوع کادربندی در آتلیه بسیار رایج است اما در فضای بیرون، نور طبیعی با توجه به پس زمینه و نورپردازی گزینه های بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

مزایای عکاسی سر و شانه در نور طبیعی

عکاسی سر و شانه یا همان هد شات بخاطر کادربندی ساده و جذابی که دارد، در شبکه های اجتماعی و پروفایل های آنلاین بسیار استفاده می‌شود. پس زمینه در این تصاویر از اهمیت زیادی برخوردار است. نور طبیعی در انتخاب پس زمینه هایی که در آتلیه ها در دسترس نبوده و یا هزینه های بالایی دارند تاثیرگذار خواهد بود. پس زمینه ها میتواند ساده، منظره و یا نوعی فعالیت خاصی باشند

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  عدم تایید استاندارد روغن خوراکی سه کاره

عکاسی هدشات در فضای داخلی و بیرونی با نور طبیعی

همانطور که میدانید، خواسته مشتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی از افراد علاقه زیادی برای عکاسی در داخل ساختمان و یا به طور کلی هر فضای سر پوشیده دیگری را دارند.

در هنگام عکاسی هدشات یا سر و شانه، پس زمینه از اهمیت زیادی داشته و باید به دنبال نور ملایم و یکنواخت و پس زمینه ی خنثی بگردید. زیرا باید تمام توجهات به سمت صورت سوژه جلب گردد.

درصورتی که مشتری از شما خواست که عکسبرداری در محل کار صورت گیرد، خودتان را محدود به فضای داخلی نکنید.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  کارگروهی برای بررسی عدم ترخیص به موقع کالاها

تبدیل شوند.

انتخاب پس زمینه مناسب

تا حد امکان از پس زمینه های بسیار شلوغ دوری کنید. زیرا باعث حواس پرتی بیننده می‌شود. برای عکاسی در مکان، انتخاب هایی نظیر دیوارهای بافت دار، دیوارهای الگودار مثل دیوار آجری، دیوارهای بتونی و پلکان به عنوان پس زمینه خنثی وجود دارد. یکی از زیباترین پس زمینه ها، سنگ فرش پیاده روها است.

اضافه کردن گونه های مختلف

می‌توانید بدون محدودیت گونه های مختلفی اضافه نمایید. ابتدا از سوژه در یک پس زمینۀ بافت دار عکسبرداری نموده و سپس یک پس زمینه‌ی ساده را امتحان کنید. با اینکه عکاسی در سایه جذابیت های خاص خود را دارد اما می‌توانید به منظور ایجاد عمق بیشتر در تصویر از نور خورشید که بر سوژه و یا بخش هایی از پس زمینه تابیده شده است، استفاده نمایید.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  ۶دستورالعمل به منظور تسریع در ترخیص کالاهای اساسی
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا