ذینفعان کلیدی در اولویت روابطعمومی

حجتاله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، به مناسبت آغاز هفته ارتباطات و روابطعمومی در دیدار با کارکنان ادارهکل روابطعمومی این بانک، شناسایی ذینفعان کلیدی سازمان و تشریح اقدامات بانک برای آنها را از وظایف و اولویتهای روابطعمومی عنوان کرد. ایشان گفت: فعالیت در روابطعمومی بر اساس آنکه باید ذینفعان کلیدی سازمان را شناسایی و ارتباط با آنها را حفظ کرد، کار دشواری است.
حجتاله صیدی بیان کرد، فکرکردن به نیازها، دغدغهها، علایق و رابطه آنها با سازمان اقدامی لازم میباشد که باید برای حل و رفع آنها تلاش نمود. با توجه به اینکه نفع همیشه نفع مادی ارزیابی نمیشود.
صیدی با اشاره به اینکه بانک ذینفعان مختلف با سلایق متفاوتی دارد، ادامه داد، مشتری صاحبحساب و سپردهگذار و مشتری تسهیلاتی، بخشی از ذینفعان بانک میباشند که با هم فرق دارند و علایق آنها با هم مختلف است.
این شخص مسئول، کارکنان بانک را از جمله ذینفعان کلیدی بانک بیان کرد و اظهار داشت، کارکنان محترم بانک صادرات ایران در تمامی ایران از قومیتهای مختلف، با رده تحصیلی متفاوت و با گرایشهای مختلف مالی و مهندسی و… فعالیت دارند که ارتباط ایجاد کردن با همه آنها کاری ظریف و پیچیده است.
ایشان ادامه داد، در عین حال تشریح اقداماتی که مدیران بانک برای پیشبرد کارها و اهداف بانک اعمال میکنند، برای تمامی این ذینفعان از وظایف روابطعمومی است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران، سهامداران را بخش مهم دیگری از ذینفعان بانک اعلام کرد و گفت، سهامداران نیز انتظارات به حقی دارند که باید به آنها توجه کرد. از این جهت تشریح مجموعه اقدامات بانک به زبان هر ذینفع کار بسیار دشواری است که روابطعمومی بانک صادرات ایران در این مورد موفق عمل کرده است.