سرگرمی

گوشی آیفون 11

گوشی آیفون 11 مدتی است که وارد بازار شده و رقابت بین پرچمداران را داغ کرده است. ؛ می خواهیم با بررسی آیفون 11 به نکات مثبت و منفی این گوشی بپردازیم.گوشی آیفون 11

طراحی گوشی آیفون 11

اگر قبلا یک آیفون 10R داشتید، این احساس به شما دست می دهد که دارید با همان گوشی کار می کنید ؛ به جز گزینه های رنگی جدید و دوربین باز طراحی شده، آیفون 11 و آیفون 10R از سال گذشته از نظر طراحی تقریبا مشابه هستند. رنگ‌های جدید گوشی، مخصوصا سبز و بنفش بسیار زیبا هستند. بیرون زدگی دوربین اصلی در پشت از نظر اندازه و شکل درست مشابه آیفون 11 پرو و پرو مکس است و ویژگی برجسته‌ای در آیفون جدید محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های گوشی iPhone 11 مقاومت آن در برابر آب بوده که از این لحاظ دارای رتبه‌بندی IP68 است. این گوشی درست به انداز آیفون 10R مستحکم است و نه سبک و نه فشرده محسوب می‌شود. 

صفحه نمایش گوشی آیفون 11

صفحه نمایش آیفون جدید اپل هم بسیار شبیه به آیفون 10R است. اندازه این صفحه نمایش همان 6.1 اینچ رتینا با رزولوشن 828 در 1792 پیکسل به همراه نکات مثبت و منفی آن است. دقت نمایشگر بسیار خوب است و میزان روشنایی حداقل و حداکثر مناسبی دارد. و دارای گستره رنگ P3 و پشتیبانی از تکنولوژی TrueTone نیز است . با وجود این نکات ، احساس می‌شود که نمایشگر این گوشی می‌توانست بسیار بهتر باشد.

به نظر می‌رسد صفحه نمایش این گوشی، ضعیف‌ترین بخش آن است. این نمایشگر بی روح و بسیار ساده به نظر می‌رسد و با اینکه از آن متنفر نیستیم، قطعا دیدن یک صفحه نمایش اولد در این گوشی بسیار بهتر بود.

گوشی آیفون 11

دوربین آیفون 11

دوربین گوشی آیفون 11 یکی ار ویژیگی های جذاب این گوشی است . این دوربین دارای یک لنز 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F2.4 بوده و دوربین اصلی هم دارای لنز 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F1.8 است. تنها دوربین اصلی از ویژگی OIS یا تثبیت کننده تصویر اپتیکال پشتیبانی می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد دوربین زاویه فوق گسترده نیازی به آن داشته باشد.

رابط کاربری دوربین به خاطر لنز جدید اولترا واید و حالت شب جدید دچار تغییراتی شده است. قبلا ایکون های متعددی در بالای اپلیکیشن دوربین وجود داشت که اجازه دسترسی سریع به فیلترهای مختلف، تایمر، فلش و … را می‌دادند؛ اما اکنون فقط دکمه‌های مربوط به فلش و تصاویر زنده (Live Photos) آنجا قرار دارند و بقیه دکمه‌ها به یک بخش قابل سوایپ منتقل شده‌اند. دیگر تغییر این است که وقتی می‌خواهید تصویری را با لنز اصلی دوربین ثبت کنید، خطوطی نیمه شفاف در کناره‌ها ظاهر می‌شود تا نشان دهد هنگامی که تصویر را با لنز زاویه فوق گسترده ثبت کنید، چه میزان بیشتری از محیط را ثبت خواهید کرد.

همانند دیگر سری گوشی های آیفون، تصویر باثبات و خوبی را ارائه می‌دهد. نوردهی و جزئیات در تصاویر خوب هستند، رنگ‌ها هم واقع گرایانه و بیش از حد تند نیستند ولی قطعا به سمت رنگ‌های گرم‌تر متمایل هستند .

 

دوربین زاویه فوق گسترده گوشی آیفون 11

دوربین زاویه فوق گسترده  یکی از ویژگی های فوق العاده ی آیفون 11 است . این یک گزینه انعطاف پذیرتر نسبت به لنز تله فوتو 2X بوده و قادر است قسمت زیادی از صحنه را در یک فریم جا دهد. در این نوع دوربین ها کمی پیچش در گوشه‌های تصویر مشاهده می‌شود که امری طبیعی است. تنها نکته منفی دوربین اولترا واید این است که از حالت شب پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل، عملکرد آن در شب در حد متوسط است.

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا