برق

واردات 600 مگاوات

داوود فرخزاد، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در پی جلسه‌ای که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شده بود، در جمع خبرنگارن بیان کرد که ما یکی از بزرگترین شبکه‌های برق منطقه و جهان را داریم به این دلیل که ظرفیت تولید برق در کشور ما بیش از 50 هزار مگاوات میباشد. همچنین پایداری شبکه بیش از 18 سال است که هیچگونه فروپاشی گسترده نداشته است.

داوود فرخزاد با اشاره به دلیل خاموشی های هفته اخیر اظهار داشت که علت اصلی این خاموشی، عدم تولید نیروگاه‌های برق آبی است که در حال حاضر به حداکثر تولید 3 هزار و 300 مگاوات رسیده اند در حالی که سال گذشته 10 هزار مگاوات ظرفیت تولید از این نیروگاه‌ها داشتیم. عامل دوم خشکسالی و افزایش دما است و عامل جنبی بعدی نیز مواردی همچون رمزارزها و مصارف غیر مجاز است.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  کشف و جمع آوری 107 ماینر غیرمجاز در تهران

فرخ زاد با بیان اینکه مصرف رمزرزهای غیر مجاز حدود 2 هزار مگاوات مشخص شده متذکر شد که در تمامی زمینه ها برای مدیریت مصرف تصمیمات خوبی گرفته شد که سریعا اجرایی خواهند گشت و تا دیگر خاموشی ها و حوادث تکرار نشود.

این مقام مسئول در رابطه با اینکه چرا با وجود تعطیلی دانشگاه و صنوف همچنان مصرف برق بالا است و خاموشی اعمال می‌شود، عنوان کرد: دانشگاه ها و صنوف دخالتی در پیک مصرف برق در شب ندارند بنابراین تعطیلی آنها نقشی در مصرف نخواهند داشت. یکی از عوامل کمبود رمزارزها میباشد که 24 ساعته فعال هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اشاره کرد که میزان مصرف برق 53 هزارمگاوات است که 40 هزار مگاوات از آن در بخش خانگی و اداری مصرف می‌شود. دانشگاه ها و مراکز تجاری حداکثر 5 تا 6 هزار مگاوات مصرف دارند سهمی بالایی در خاموشی ندارند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  کشف و جمع آوری 107 ماینر غیرمجاز در تهران

داوود فرخزاد در رابطه با صادرات و واردات و این که آیا واردات افزایش یافت خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت‌های موجود در کشور صادرات برق منتفی است و واردات نیز در حداکثر میزان ممکن در حال انجام است. در حال حاضر 600 مگاوات واردات برق داریم. همچنین در شرایط کنونی زیرساخت لازم برای افزایش میزان واردات نداریم اما در حال آماده کردن آن هستیم که البته در کوتاه مدت این امکان را نخواهیم داشت.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا