اقتصاد

انتشار مداوم صورت‌های مالی بورس

در پاسخ به سوال «انتشار مداوم صورت حساب‌های مالی سازمان بورس چطور می‌تواند بر کلیت بازار سرمایه و اخذ تصمیم‌های درست و تاثیر گذار بر بازار سرمایه به بازار کمک کند؟» مهدی قلی پور، کارشناس بازار سرمایه، عنوان کرد: سازمان بورس کشور به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه، نهادی عمومی غیر دولتی با حاکمیت دولتی میباشد و رئیس سازمان در سطح معاونت وزارت اقتصاد است. با توجه به آنکه این سازمان سهام دار و سرمایه گذاری به معنی مصطلح در بازار سرمایه ندارد، انتشار صورت‌های مالی سازمان به منظور شفاف سازی عملکرد یک نهاد وابسته به حکومت صورت گرفته است و برای فعالان بازار و کارشناسان و تحلیل گران آمار‌های مربوط به عملیات بازار سرمایه را فراهم می‌کند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  افزایش 1.2 میلیارد یورویی بازگشت ارز صادرات غیرنفتی

مهدی قلی پور در ادامه بیان کرد: کارشناسان از طریق این آمار‌ها می‌توانند وضعیت اقتصاد و بازار سرمایه را بدین صورت آنالیز نمایند، البته عمده این آمار‌ها در بورس‌های مختلف منتشر شده اند و در اینجا یک کاسه می‌توان آن‌ها را دید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بنابراین شخصا به عنوان یک شهروند از شفاف سازی عملیات و وضعیت مالی سازمان استقبال می‌کنم و امیدوارم این رویه برای سایر نهاد‌های دولتی و حکومتی مانند بنیادها، صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌های دولتی و بانک مرکزی ادامه یابد تا با شفاف شدن فعالیت‌ها میزان فساد اداری نیز کنترل گردد.

در آخر قلی پور افزود که بازار سرمایه نماد شفافیت در سرمایه گذاری و تامین مالی است و انتشار صورت‌های مالی نهاد ناظر به صورت مداوم می‌تواند جنبه‌ای نمادین داشته باشد و سبب تشویق شود.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  مخالف بودن مسیرهای حرکت سیاست‌های ارزی و تجاری کشور در 3 سال گذشته
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا