بین المللی

لاتاری چیست

لاتاری چیست : لاتاری یا گرین کارت آمریکا ، برترین و ارزان ترین و سریعترین روش مهاجرتی در تمام دنیا به حساب می آید؛ در واقع لاتاری برنامه ایست که در ایالت متحده ی آمریکا برای حفظ تنوع نژادی انجام می شود. این قرعه کشی در سال 1990 در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا درج شد و پس از آن هرساله سهمیه 55000 ویزای مهاجرتی را به خود اختصاص داد. هرساله 55000 ویزا به صورت تصادفی از طریق قرعه کشی بین متقاضیان مهاجرت به آمریکا توزیع میشود که 5000 ویزا از این 55000 ویزای مهاجرتی لاتاری جهت مصارف دیگر رزرو میشود و 50000 هزار ویزای باقی مانده به نسبتی که در بین کشورها تقسیم میشود. 

نحوه تقسیم بندی ویزای لاتاری بین کشور ها

هر کشور حداکثر 7% از کل سهمیه لاتاری را می تواند دریافت کند و البته عموما هیچ کشوری به این حد نصاب نمی رسد. ایران یکی از کشور هایی است که تقریبا بیش از 6% از این ویزا را دریافت می کند یعنی بیش از 3000 ویزای لاتاری در سال برای ایرانیان صادر می شود. البته بعد از ریاست جمهوری ترامپ این عدد کاهش داشته اما هنوز برترین روش مهاجرتی به حساب می آید.

لاتاری چیست

مقایسه لاتاری با سایر روش های مهاجرتی

مدت زمان کلی از شروع ثبت تقاضا تا دریافت گرین کارت کمتر از دو سال طول می کشد . هزینه های اداری  لاتاری تا رسیدن به گرین کارت کمتر از 600 دلار برای هر نفر است. جزو معدود روش های دریافت اقامت است که از ابتدا به دریافت کارت اقامت دائم ختم میشود. فرد برنده میتواند فرزندان زیر 21 سال و همسرش را نیز با ویزای مهاجرتی و دریافت گرین کارت به خاک آمریکا برساند. در هیچ روش مهاجرتی برای کشور های مختلف شرایطی چنین آسان نمی توانید بیابید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری

در هنگام ثبت نام لاتاری شما به پاسپورت متقاضی نیاز دارید، ارائه مدارک مربوط به بعد از برنده شدن در لاتاری است که باید در حضور افسر کنسولی سفارت قبل از سوگند یاد کردن مدارکتان را ارائه کنید.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  ورود محموله جدید تجهیزات خط تولید واکسن کرونا از گمرک فرودگاه امام خمینی
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا