بدون دسته بندی

ثبت شرکت

امروزه افراد دارای ایده و تجربه را برآن داشته تا برای توسعه و سازماندهی فعالیت های خود به صورت یک قالب و مجموعه به ایجاد یک شرکت و ثبت آن به صورت قانونی روی بیاورند . از آن جایی که روند ثبت شرکت  یک روند قانونی و حقوقی است و عموم افراد از شرایط قانونی این پروسه نا آگاه اند قطعا بهتر است اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی ثبت شرکت این روند قانونی را با راهنمایی ها و مشاوره های مراکز حقوقی و ثبتی به انجام برسانند.

انواع ثبت شرکت

هر فردی با توجه به نوع فعالیتی که قصد انجامش را در شرکت خود دارد و همچنین اهدافی که برای تاسیس شرکت مدنظر دارد (کوتاه مدت و بلند مدت) می بایست به اصول و قوانین ثبت شرکت  آگاهی داشته باشد.
انتخاب کردن این نوع شرکت ها تنها بسته به نوع فعالیت افراد، نوع آینده نگری، اهداف و تعداد نفرات شرکا دارد. از انواع شرکت ها می توان به شرکت های سهامی خاص ، مسئولیت محدود ، تعاونی ، تضامنی ، سهامی عام ، موسسه غیرتجاری ، تاسیس نمایندگی خارجی و  شرکت دانش بنیان اشاره کرد که شرکت های سهامی خاص و شرکت های مسئولیت محدود از پرطرفدارترین و متداول ترین انواع ثبت شرکت در ایران به حساب می آیند به طوری که بیش از 98% شرکت های ثبت شده در ایران را تشکیل می دهند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  ابهامات در آزادسازی منابع ارزی ایران در ترکیه
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا