بدون دسته بندی

ظرفیت مناسب تولید و صادرات در صنعت لوازم خانگی

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی به مدت 4 روز با شعار «درخشش تولید در کشاکش تحریم»،  پس از انجام هماهنگی‌های مربوطه با ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در متراژ 16 هزار مترمربع، با حضور 175 واحد تولیدی داخلی، بدون حضور خارجی‌ها در حال برگزاری در تهران می‌باشد.

این نمایشگاه، با توجه به متراژ و حضور واحدها، بزرگترین نمایشگاه برگزار شده از ابتدای امسال تاکنون می‌باشد.

سعید شیرکوند در پی افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران، عنوان کرد، انجمن‌های بزرگ و قوی می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های دولتمردان مشارکت و قدرت چانه‌زنی داشته باشند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  ارز تک نرخی

شیرکوند تاکید کرد، انجمن لوازم خانگی به عنوان یکی از بزرگترین تشکل‌های بخش خصوصی کشور باید بیشتر و بهتر از گذشته نزد مسوولان دیده شود. این انجمن و اعضای هیات مدیره مربوطه باید به صورتی با مسوولان ارتباط برقرار کنند که بتوانند به‌طور مستقیم با دولت سخن گفته و منافع خود را درخواست کنند.

وی افزود، بخش خصوصی واقعی قادر است در شرایط فعلی اقتصادی کشور، بسیار کمک کننده باشد. درواقع هرچه بخش خصوصی قوی‌تر باشد، دولت نیز می‌تواند در انجام امور خود خصوصا وظایف رگولاتوری و تنظیم‌کنندگی قدرتمندتر عمل کند.

سعید شیرکوند، صنعت لوازم خانگی را دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیار خوبی توصیف کرد که قادر است علاوه بر رفع نیاز داخلی کشور، به سایر کشورها از جمله کشورهای منطقه و همسایگان، محصولات تولیدی صادر شود.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  تهیه بسته حمایتی صنوف آسیب‌دیده

عباس هاشمی، دبیرکل انجمن لوازم خانگی، در پی افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران، عنوان کرد، ارزش صادرات محصولات لوازم خانگی به‌طور متوسط سالیانه 170 میلیون دلار می‌باشد، اما در برخی سال‌ها تا 240 میلیون دلار نیز به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه، این میزان صادرات به طور قطع اندک است، افزود، در این زمینه با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، برنامه‌ها بیشتر بر تامین نیاز داخل متمرکز می‌باشد.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی اظهار داشت، سازمان توسعه تجارت نسبت به برپایی میزهای تخصصی صادرات اقدام کرده، به‌طوری که برای هر کشور یک میز وجود دارد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  واکنش‌ها نسبت به اخذ تعهدنامه از صاحبان کالا در گمرک

هاشمی تصریح‌کرد، انجمن لوازم خانگی به عنوان بزرگترین تشکل صنعت لوازم خانگی کشور، اکنون مورد مشورت با سازمان توسعه تجارت بوده و در زمان حضور نمایندگان سایر کشورها در ایران، مشارکت فعالانه در برگزاری میزها دارد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا