بدون دسته بندی

عدم تایید استاندارد روغن خوراکی سه کاره

مشخصاتی که روی فرآورده روغن سرخ کردنی با نام تجاری «اولترا هایلی» از واحد تولیدی طبیعت سبز پارس کهن درج شده بود با استاندارد ملی ایران به شماره 4152 با عنوان «روغن سرخ کردنی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» مغایرت دارد.

وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد، با اشاره به اینکه برای روغن‌های خوراکی با کاربردهای متفاوت، استانداردهای ملی جداگانه تدوین شده است، عنوان کرد، استانداردی برای روغن خوراکی با کاربردهای پخت و پز، سالاد و سرخ کردنی به عنوان روغن سه کاره وجود ندارد.

مرندی مقدم افزود که انواع روغن‌های مایع مانند روغن سویا، آفتابگردان، کانولا و مخلوط این روغن‌ها با نام روغن مایع مخلوط (مورد مصرف برای پخت و پز و سالاد) روغن مخصوص خانوار (مورد مصرف برای پخت و پز) و روغن سرخ کردنی (مورد مصرف برای سرخ کردن) معرفی می‌شوند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  صفر شدن هزینه دموراژ در بنادر کشور

وی با اشاره به تبلیغ روغن سرخ کردنی با نام تجاری «اولترا هایلی» از واحد تولیدی طبیعت سبز پارس کهن با عنوان روغن سه کاره در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد، سازمان ملی استاندارد ایران هیچ تاییدیه ای به واحد تولیدی طبیعت سبز پارس کهن برای «روغن مصرفی سه کاره» نداده است و این عبارت که باعث القا شبهه کیفیت برای مصرف کنندگان می‌شود، مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران نمی‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا