بدون دسته بندی

صفر شدن هزینه دموراژ در بنادر کشور

محمد راستاد در حضوری که در یک برنامه تلویزیونی داشت با اشاره به اینکه با اتکا به توان داخلی در مواجهه با تحریم‌ها بیان کرد، در تمامی موارد مشمول تحریم در بنادر، به توانمندی داخل اتکا شد و در همین دوران تحریم‌ها با توانمندی داخلی در کشور با همکاری مؤسسات رده‌بندی، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های کشتیرانی، بخش‌های تعمیر و نگهداری کشتی و پشتیبانی بنادر طوری صورت گرفت که فعالیت بنادر و صادرات و واردات کالا در این ایام متوقف نگردد.

راستاد عنوان کرد، با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های گسترده‌ایی اعمال شد اما سعی شد با رعایت پروتکل‌ها، بخش دریایی و بندری فعال نگهداشته شده و بدین ترتیب ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر حتی یک لحظه دچار توقف نگردد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  پاوربانک تبلیغاتی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌ که در این مسیر سختی‌هایی وجود دارد اما قابلیت‌ها و توانمندی‌ها باعث عبوری خوب از این پیچ سخت شد، ادامه داد، با توجه به تجهیزات و زیرساخت‌های بنادر تجاری کشور، نرم تخلیه انبار کالا در بنادر کشورمان قابل مقایسه با کشورهای دنیا می‌باشد.

وی گفت، ظرفیت، زیرساخت و تجهیزات بنادر سبب شده که کمبودی از نظر استاندارد بین المللی برای تخلیه و بارگیری کالا در دنیا نداشته باشیم. برای انواع گوناگون کالاها و کشتی‌ها شامل کالاهای سبک تا سنگین و کالاهای با سایزها و اندازه‌های بسیار بزرگ اسکله و پایانه‌های مخصوصی در کشور قرار دارد که توانایی خدمات‌دهی دارند.

راستاد با موضوع این‌که کانال‌های دسترسی بنادر تا اعماق بالا مدام لایروبی می‌شوند، ادامه داد، بر این اساس کشتی‌ها با مشکلی مواجه نشده و همچنین ظرفیت اسکله‌ها متناسب با روند رشد سایز کشتی‌ها و کالاها بالا رفته است.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  موبایل دومین کالای وارداتی کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد، در بنادر کشورمان 39 کیلومتر طول اسکله وجود دارد که توانایی پهلوگیری طول مختلف کشتی‌ها و انواع محموله‌ها را دارد به طوری که از این نظر نه‌تنها در منطقه بلکه در سطح جهانی با بنادر قابلیت رقابت داریم.

معاون وزیر راه گفت، امروز صاحبان کالا بابت تخلیه و بارگیری کالای اساسی، کالای فله و کانتینر در بنادر از نظر عملیات بندری مجبور به پرداخت خسارت دموراژ (خسارت بابت تأخیر تخلیه و بارگیری کالا) به کشتی‌ها نمی‌باشند و دموراژ عملیات بندری در بنادر کشورمان صفر است که این حاکی از استاندارد بودن بنادر است.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  ‌لغو محدودیت‌های صادرات سنگ آهن

وی ادامه داد، طرح جامع بنادر بازرگانی کشور تا افق 1404 تصویب شده و در همان فرایند کار خود را ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد، ظرفیت بنادر در سال 92 رقم 170 میلیون تن بود که امروز به 250 میلیون تن افزایش یافته و تا پایان عمر دولت به 280 میلیون تومان خواهد رسید.

راستاد افزود، در حال حاضر سرمایه گذاری خصوصی در بنادر کشور 16 هزار میلیارد تومان می‌باشد و 300 قرارداد بخش خصوصی در بنادر داریم که شامل احداث روبنا، تجهیزات و حتی احداث زیرساخت‌ها است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شده است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا