کسب و کار

فروش میلگرد

میلگرد یا آرماتور فولادی، در بتن برای جبران مقاومت کششی، استفاده می شود. فولادی که به این منظور در سازه‌های بتنی به کار می‌رود به شکل سیم یا میلگرد می‌باشد که به آن فولاد میلگرد می گویند. هر کشور برای فولاد های میلگردی که تولید می کند دارای استاندار های مختلفی است که در هر استاندارد، طبقه‌بندی مشخصی در ارتباط با خواص مکانیکی فولادها وجود دارد.

قبل از خرید و یا فروش میلگرد ابتدا لازم است نیاز خود یا متقاضی را بشناسید و متناسب با نوع کاربرد مدنظر، محصول مورد نظر را انتخاب نمایید. میلگردها به دو دسته ساده و آجدار تقسیم بندی می شوند که دسته ساده آن فاقد آج بوده ولی دسته آج دار آن دارای برآمدگی هایی می باشد که در مصارف متنوعی از آن استفاده می شود.

میلگردهای ساده با نام A1 در صنعت شناخته می شوند و در دسته میلگردهای نرم قرار دارند. سه نوع دیگر این محصول با نام های A2، A3 و A4 شناخته می شوند که دارای تنش جاری و گسیختگی بیشتری نسبت به میلگردهای ساده هستند و در موارد متعددی مورد استفاده قرار می گیرند.

در ایران بیشترین تعداد میلگرد توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می‌شوند که مطابق با استاندارد روسی است. میلگرد هایی که در ایران طبق استاندارد روسی تولید می شوند به سه گروه تقسیم می‌شود:

  • نوع A1
  • نوع A2
  • نوع A3

میلگرد A۱ علاوه بر نکاتی که اشاره شد، از نوع صاف بوده و مقاومت تسلیم و مقاومت کششی آن به ترتیب ۲۴۰۰ و ۳۶۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می‌باشد. فروش میلگرد A2 همانطور که اشاره شد، از نوع آجدار با مقاومت تسلیم ۳۴۰۰ و مقاومت کششی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است، و میلگرد A3 نیز از نوع آجدار با مقاومت تسلیم ۴۰۰۰ و مقاومت کششی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است.

استانداردهای تولید کنندگان در تنوع قطر میلگردها متفاوت است، بطوری که در سیستم روسی که در کارخانجات ذوب آهن اصفهان مورد استفاده است میلگردها تا قطر ۴۰ میلیمتر ساخته می‌شوند.

 

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  انکربولت

 

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا