کسب و کار

افزایش اکتشافات و شناسنامه‌دار شدن گوهرسنگ‌ها

علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نخستین جلسه شورای راهبری توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها با اشاره به این مطلب، ادامه داد: در حوزه گوهرسنگ‌ها و جواهرات در مراحل ابتدایی کار میباشیم و در زمینه استخراج، آموزش و فرآوری باید فعالیت توسعه یابد.

علیرضا رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه در حوزه معادن باید اکتشافات جدیدی به منظور شناسایی ذخایر گوهرسنگ ها صورت گیرد، گفت: ظرفیت‌های خوبی به خصوص در مناطق کویری (سمنان، کرمان و یزد و… .) وجود دارد و ارتقا اکتشافات معدنی باید در دستور کار قرار گیرند. ایشان همچنین بر انجام اکتشافات با برنامه زمان بندی مشخص و با مشارکت بخش خصوصی تاکید کردند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  میلگرد ده ساده

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین خواستار حضور و مشارکت همه جانبه تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی در شورای راهبری صنعت گوهرسنگ‌ها شد و بیان کرد: بخش خصوصی محوریت کار را در دست بگیرد و دولت به عنوان تسهیل گر در صحنه حضور داشته باشد. حوزه جواهرات نیز باید در شورای راهبری صنعت گوهرسنگ‌ها وارد کار شوند و با بخش گوهرسنگ ها ترکیب گردد. جواهرات طراحی، کیفیت و صادرات خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید طلا و نقره در وضعیت خوبی قرار دارد و روز به روز بهتر میشود، از تشکل‌های مرتبط با صنعت جواهر آلات نیز خواست تا در این حوزه فعالیت کنند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  پنجره وین تک

این مقام مسئول افزایش سهم اشتغال را از چشم اندازهای خوب این حوزه دانست و تصریح کرد: از منابع طرح تام به عنوان تسهیلات تا 500 میلیارد تومان می‌توانیم در اختیار ارتقا این صنعت خصوصا برای کارگاه‌های کوچک گوهر سنگ‌ها قرار بدهیم.

علیرضا رزم‌حسینی اشاره کرد که کارگاه‌های کوچک گوهر سنگ در نیشابور، شهربابک و قزوین ظرفیت‌های خوبی به وجود آورده‌اند. در حوزه مجوزها برای کارگاه‌های کوچک این صنعت باید تسهیلگری صورت گیرد و فعالیت در زمینه گوهر سنگ‌ها دارای لیسانس، شناسنامه و استاندارد تعریف شده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا