کسب و کار

بیس پلیت

انواع بیس پلیت

صفحه ستون یا بیس پلیت از بخش های کلیدی در اجرای سازه های فولادی است و نحوه اجرای آن در سایر بخش های سازه، تاثیر میگذارد. بیس پلیت  دارای انواع متفاوتب می باشد و در اجرای سازه های فلزی کاربرد دارد و باعث اتصال ستون ها می شود.در اکثر پروژه های ساختمانی که سازه آن ها اسکلت فلزی است، بیس پلیت پس از نصب بر روی بولت آماده نصب ستون می شود. در این پروژه ها ستون با کمک جوش بر روی بیس پلیت قرار گرفته و اتصال ستون و بیس پلیت ایجاد می شود.

اما در برخی از پروژه های ساختمانی بیس پلیت در محل کارخانه به کف ستون جوش داده می شود. سپس ستونی که بیس پلیت به آن متصل است بر روی بولت ها نصب شده و با کمک مهره در جای خود محکم می شوند. این روش در صورت اجرای صحیح از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است و رویکرد آیین نامه نیز استفاده از این روش است. در این روش تنظیم دقیق محل قرارگیری بولت ها بسیار اهمیت دارد زیرا صفحه ستون در کارخانه تولید و زیر ستون ها نصب شده و امکان تغییر محل سوراخ ها در آن وجود ندارد.

قیمت بیس پلیت

قیمت کلی اجرای بیس پلیت علاوه بر هزینه تامین خود آن به عامل دیگری نیز وابسته است. از آن جایی که اجرای صفحه ستون آیتم بسیار مهمی بوده و در ادامه کار نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد،هزینه و مبلغ بیس پلیت مانند تمامی قطعات فولادی وابسته به وزن آن است. با توجه به چگالی ثابت فولاد، این قیمت به ابعاد بیس پلیت، یعنی طول، عرض و ضخامت آن بستگی دارد. اجرای دقیق و تنظیم صحیح بولت ها در هنگام جای گذاری در بتن و همچنین نصب صحیح و تراز بودن صفحه ستون از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ضامن عملکرد صحیح سازه است، اجرای دقیق و صحیح آن ضروری است. از این رو اجرای آن باید توسط افراد متخصص و با نظارت دقیق تیم مهندسی انجام شود. به همین دلیل معمولا هزینه اجرای بیس پلیت، علاوه بر هزینه تامین متریال آن، شامل هزینه تیم تخصصی اجرای آن نیز می گردد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  ویستا بست
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا