بدون دسته بندی

قیمت گوشت قرمز

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، در رابطه با آخرین وضعیت قیمت و عرضه گوشت قرمز در بازار، بیان کرد، می‌توان گفت در دو هفته اخیر گوشت قرمز با قیمتی ثابت عرضه شده چرا که تغییر قیمت این کالا در بازار تغییر محسوسی نداشته است.

وی قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه گوشت گوسفندی برای مصرف کننده را 115 هزار تومان مشخص کرد.

علی اصغر ملکی افزود، پیش از اینکه بازار به ثابت فعلی خود برسد کاهش قیمت 5 هزار تومانی در هر کیلوگرم را تجربه کرد. قیمت عمده حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای قصابان  103 تا 105 هزار تومان می‌باشد که قصابان معمولا 10 % سود برای خود در نظر می‌گیرند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  افزایش صادرات میان ایران و اتحادیه اوراسیا

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با شرایط عرضه دام گفت، شرایط عرضه دام در کشور در سطح مطلوبی قرار دارد و ثبات بازار نیز مربوط به این عامل می‌باشد.

ملکی در پاسخ به سوال «آیا همچنان قاچاق دام از مرزهای غربی به دلیل بارش برف متوقف است» اظهار کرد، گزارش‌ها حاکی از آن است قاچاق از مرزهای غربی به دلیل نامساعد بودن هوا بسیار محدود یا کاملا متوقف شده است.

علی اصغر ملکی معتقد بود، در صورت ادامه تولید در سطح مناسب، ادامه طرح پلاک کوبی سازمان دامپزشکی کشور و نظارت سختگیرانه‌تر بر جابه جایی دام‌ها و قاچاق می‌توان به ادامه ثبات در بازار گوشت قرمز امید داشت.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  تهیه بسته حمایتی صنوف آسیب‌دیده

وی ابتدای ماه جاری را به دلیل افزایش تولید دام، بخشی از افزایش عرضه گوشت قرمز دانست و عامل مهم دیگر تاثیر گذار در آن را به توقف قاچاق از مرزهای غربی کشور نسبت داد.

بر اساس گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، بارش برف سنگین در مرزهای غربی کشور که مهمترین منطقه قاچاق دام محسوب می‌شود، موجب شده است کار قاچاقچیان مختل گردد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا