بدون دسته بندی

موازی‌کاری گمرک با سامانه جامع تجارت

شیرازیان، مدیر سامانه جامع تجارت ایران، در قسمت خبری ساعت 21 شبکه یک سیما در رابطه با مشکلات ترخیص نهاده‌های دامی و کمبود آن در سامانه بازارگاه بیان کرد، وظیفه وزارت صمت، رصد و رهگیری کالاهای وارداتی پس از ترخیص می‌باشد و روندی که در خصوص نهاده‌های دامی ایجاد شده، مورد تایید وزارت صمت نیست بلکه برای اصلاح آن پیگیری شده است.

شیرازیان افزود، رصد نهاده‌های دامی از مرحله ترخیص تا مرحله توزیع در بازار به وزارت جهاد سپرده شده اما باید اطلاعات آن را به سامانه جامع تجارت ارسال کرد، اما متاسفانه تاکنون این امر صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد، در رابطه با مشکلات ایجاد شده در حوزه نهاده‌های دامی، دو فرضیه وجود دارد، اول اینکه این محموله‌ها بدون مجوز جهاد از گمرک ترخیص شده‌اند که این امر تخلف گمرک می‌باشد، دوم آنکه با مجوز وزارت جهاد ترخیص شده اما در سامانه بازارگاه عرضه نگشته‌اند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  قضایای گوشت‌های فاسد شده در گمرک

مدیر سامانه جامع تجارت ایران بیان کرد، از سال 98 پیگیر ارتباط با سامانه جهاد کشاورزی و از سال 95 پیگیر ارتباط با سامانه گمرک بوده‌ایم. سامانه پس از ترخیص کالای گمرک موازی کاری با سامانه جامع انبارها دارد.

وی افزود، دستگاه‌های زیادی به این موضوع ورود پیدا کردند که علی رغم مصوبه جمع آوری سامانه گمرک اما فعالیت این سامانه هنوز ادامه دارد و باعث بروز مشکلات و تخلفات مختلفی در این حوزه می‌شود.

شیرازیان اشاره کرد، موضوع سامانه جامع انبارها بر عهده وزارت صمت است و ورود وزارت جهاد به این موضوع توجیه قانونی ندارد.

در آخر وی تصریح کرد، حوزه تشریفات گمرکی در اختیار گمرک می‌باشد اما موازی کاری سامانه گمرک با سامانه جامع انبارها باعث بروز تخلفات می شود.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  افزایش هزینه خوراک دام و طیور در بازارجهانی
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا