بدون دسته بندی

کارگروهی برای بررسی عدم ترخیص به موقع کالاها

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان، با اشاره به حضور رزم حسینی وزیر صمت در جلسه این کمیسیون عنوان کرد، در این جلسه به اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور عدم رعایت قوانین و مقررات در حوزه ترخیص کالاها به دخواست 47 نفر از نمایندگان، بررسی شد.

پورابراهیمی با این بیان ادامه داد، این درخواست‌کنندگان نسبت به وجود سوءمدیریت در حوزه سفارش کالا، انتقال آن به داخل کشور و ترخیص کالاها از گمرک و تاثیر منفی آن بر کالاهای اساسی انتقاد کردند.

نماینده کرمان افزود، مجموعه‌ای از دستگاه‌ها در این گزارش نظارتی، مورد خطاب قرار گرفتند و گزارش وزیر صمت در حوزه تصمیم‌گیری وزارتخانه شنیده شد که بر طبق این گزارش وزارتخانه متبوعش در برنامه زمان‌بندی 2 ماه سعی کرده که ترخیص کالاها انجام شده و ضوابط و مقرراتی که در این حوزه سبب محدودیت شده‌اند، برطرف شود.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  پاوربانک تبلیغاتی

وی در ادامه گفت، در این نشست تعیین شد، مسئولیت بررسی عدم ترخیص به موقع کالاها برعهده کارگروهی از سوی کمیسیون اقتصادی باشد و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور در جلسات هفته آینده این کارگروه حضور یابند و نتیجه این بررسی‌ها به صحن کمیسیون ارجاع شود تا در هفته آتی در رابطه با این موضوع رای‌گیری شود. درصورتی که اعمال ماده 234 توسط نمایندگان تایید شود، گزارش آن برای بررسی به صحن علنی ارسال خواهد شد و در صورت رای مثبت نمایندگان برای بررسی به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا