سلامت

دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب به سیستم‌ها و یا فرآیندهایی گفته می شود که برای جداسازی و حذف آلودگی ها، ذرات معلق، گردوغبار، باکتری و یا کلر موجود در آب به کار گرفته می‌شوند؛ به عبارتی هر سیستمی که شامل هر نوع فیلتر از انوع فیلتر های آب باشد، یک دستگاه تصفیه آب است. 

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب

با  افزایش روزافزون آلودگی های مختلف انسانی و صنعتی در آب و خاک موجب کاهش کیفیت و بهداشت آب شده و لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب را موجب گردیده است.
نفوذ آلودگی های مختلف و نیترات ها به داخل آب در فاضلاب های انسانی، سبب افزایش آلودگی های مختلف در خاک و منابع آبی بسیاری شده است و این امر، تهدیدی برای سلامت انسان و دیگر جانداران می تواند باشد و منجر به بروز بیماری های مرگباری شود.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب

اجزای تشکیل دهنده یک دستگاه تصفیه آب می‌تواند شامل لامپ فرابنفش (UV)، فیلتر کربن اکتیو،  اسمز معکوس، واحد تقطیر یا هر فرآیند جداسازی دیگری باشد. فیلترهای تصفیه آب انواع بسیاری دارد و در هنگام خرید آن‌ها باید به کیفیت آب توجه داشته بود. به عنوان مثال اگر منبع آب قابل آشامیدن نباشد، باید از فیلترهایی استفاده شود که باکتری‌های مضر، مواد معدنی و آلودگی‌های آب را از بین ببرند. برای انتخاب سیستم درست بهتر است از متخصصان تصفیه آب کمک گرفته شود .

فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه آب خانگی و نوع آنها

برای حذف تمام ناخالصی ها و املاح موجود در آب باید دستگاه تصفیه آبی تهیه نمود که دارای فیلترهای مناسبی باشد. این فیلترها شامل فیلتر الیافی که ذرات درشت تر مانند شن و ماسه و زنگ و پوسیدگی لوله را حذف می کند که معمولا در دو مرحله این کار انجام می شود.

فیلتر دیگر برای حذف بوی بد و طعم آب، کلر، گاز های محلول در آب و … می باشد که فیلتر کربن فعال نام دارد.

فیلتر اسمز معکوس نیز ترکیبات حلال در آب و سم های موجود در آن مانند سرب، نیترات، آرسنیک و … را از بین می برد و سختی آب را پایین آورده و تا 001/0 میکرون تمام ناخالصی های آب را از بین خواهد برد.

فیلتر پست کربن برای بهبود بو و طعم آب و فیلتر سنگ های معدنی برای حفظ املاح مفید آب

دستگاه های تصفیه آب موجود با استفاده از روش های مختلف مثل UF ، RO، UV و… می توانند بهترین تاثیر را گذاشته و بهترین تصفیه را انجام دهند. این روش ها شامل اولترا فیلتراسیون، اسمز معکوس و اشعه ماورائ بنفش می شود که هیچ گونه عوارض جانبی نیز ندارند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  فیلتر قلیایی دستگاه تصفیه آب
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا