بدون دسته بندی

‌لغو محدودیت‌های صادرات سنگ آهن

سعید عباس پور در طی گفت و گویی که با مدیر کل صادرات گمرک ایران داشته است به به لغو نامه تیر ماه در خصوص موضوع ساماندهی صادرات سنگ آهن، کنستانتره و گندله آهن اشاره کرده است و سپس ‌اعلام کرد، بدین وسیله مفاد نامه مذکور ملغی خواهد شد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به گمرکات اجرایی ابلاغ گردد.

در بخشنامه پیشین دفتر مقررات صادرات و واردات به گمرک ایران ذکر شده بود، صادرات سنگ آهن و کنستانتره آهن صرفا با تایید معاونت امور معادن و صنایع معدنی امکان پذیر می‌باشد.

در آن بازه زمانی(تیر ماه امسال ) وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از زنجیره فولاد و صنایع پایین‌دستی، صادرات سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله که مورد استفاده تولیدکنندگان فولاد کشور قرار نمی‌گیرد را تنها با اخذ مجوز از معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه و پرداخت عوارض مجاز و قابل قبول دانست.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  صفر شدن هزینه دموراژ در بنادر کشور

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای عنوان کرد، به منظور حمایت از تولیدکنندگان فولاد و ضرورت توجه به ارزآوری زنجیره تولید این گونه محصولات، هر گونه صادرات سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله تنها در صورتی مجاز خواهد بود که نیاز تولیدکنندگان فولاد کشور تأمین شده باشد. بر این اساس، قبلا صادرات اقلام مذکوره تنها با مجوز معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با پرداخت عوارض امکان‌پذیر شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا