بدون دسته بندی

درج اطلاعات فعالان پوشاک در سامانه جامع تجارت

با توجه به دستورالعمل ماده 7 آئین نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی اشخاصی که در زنجیره تأمین پوشاک، کیف و کفش فعال می‌باشند، باید اطلاعات فعالیت خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

بر اساس این ابلاغیه که از سوی وزارت صمت توسط کامبیز معتمد وزیری به تمامی اعضای زنجیره تأمین کالاهای پوشاک و کیف و کفش ارسال شده است، تمامی عمده‌فروشان و خرده‌فروشان با توجه به الزامات قانونی می‌بایست اطلاعات تولید و فروش خود را تا روز ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۹ در سامانه جامعه تجارت ثبت نمایند.

از این به بعد عملکرد فعالان بازار پوشاک، کیف و کفش بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع تجارت بررسی خواهد شد. پس از تاریخ تعیین شده، مطابق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد و تمامی اعضای این زنجیره فعالیتی می‌بایست اطلاعات موجودی اولیه و میزان تولید کالای موضوعه دارای برند خارجی خود را در این سامانه عنوان نمایند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  ظرفیت مناسب تولید و صادرات در صنعت لوازم خانگی

پیش از این حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان کرده بود که وزارت صمت باید بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرآیند خرید، فروش و حمل و نقل گروه کالایی پوشاک را قانونمند نماید؛ چرا که در غیر این صورت عملاً مبارزه با قاچاق پوشاک و شناسایی متخلفان ممکن نخواهد بود.

علاوه بر آن بر اساس گفته‌های بهرام شهریاری، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، برخی از واحدهای توزیعی که دارای مجوز می‌باشند، اقدام به فروش پوشاک قاچاق کرده و کاملاً بر خلاف منافع تولیدکنندگان داخلی فعالیت می‌کنند.

در صورت ثبت اطلاعات تمامی فعالان حوزه پوشاک در سامانه جامع تجارت، این بازار شفافیت بیشتری پیدا کرده و تخلفات واحدهای تولیدی و صنفی در مورد فروش کالاهای برند قاچاق سریعا  شناسایی خواهد شد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  قیمت هر شانه تخم مرغ
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا