صادرات و واردات

ارسال کالا به گمرک های میلک و گمشاد فعالا خودداری شد

سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک، بیان کرده است: گمرک میلک که در شهرستان هیرمند قرار دارد، در مقابل گمرک زرنج افغانستان میباشد. با توجه به تحولات اتفاق افتاده در شب و روز گذشته در این کشور، خروج کامیون‌های ایرانی و ترانزیتی به سمت افغانستان تا اطلاع بعدی امکان پذیر نخواهد بود.

سید روح الله لطیفی گفت: بر اساس اعلام ناظر گمرک های استان سیستان و بلوچستان از گمرکات اجرایی خواسته شده تا اطلاع ثانوی از ارسال هرگونه کالای صادراتی وترانزیتی به افغانستان از طریق مرز میلک و بازارچه گمشاد جلوگیری شود. در حال حاضر کامیون‌های ایرانی و محموله‌های تجاری در حال بازگشت میباشند و در صورت ایجاد هرگونه تغییر در شرایط این مرزها در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  ورود محموله جدید تجهیزات خط تولید واکسن کرونا از گمرک فرودگاه امام خمینی

لطیفی افزود: طی روزهای گذشته مقادیر زیادی سوخت، دارو، سرنگ و سرم قاچاق ، پیش از خروج از ایزان توسط مربی سگ‌های موادیاب و یگان حفاظت گمرک میلک کشف و ضبط شد.

بررسی آخرین وضعیت تجارت کالایی بین ایران با افغانستان حاکی از آن است، ارزش صادرات به این کشور همسایه در فصل بهار 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 15 درصد رشد به 570 میلیون دلار رسیده است. این کشور هم اکنون پنجمین مقصد عمده صادرات کالاهای ایرانی است و پیش‌بینی می‌شود که ارزش صادرات ایران به این کشور تا پایان امسال به 3 میلیارد دلار خواهد رسید.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  قضایای گوشت‌های فاسد شده در گمرک

صادرات و واردات با کشور افغانستان به صورت «ترانشیپمنت» انجام می‌شود. بدین شرح که کامیون‌های ایرانی بار خود را در مرز تخلیه کرده و کامیون‌های افغان آن را برای رسیدن به مقصد حمل مینمایند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا