اقتصادصادرات و واردات

74 میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور در سال گذشته

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، عصر در روز 8 خردادماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با اشاره به اینکه باید بیشتر بر روی نقاط قوت و مثبت داخلی تمرکز کنیم، عنوان کرد، متأسفانه بسیاری با تکیه بر نقاط ضعف به دنبال ناامید کردن مردم از نظام و دولت جمهوری اسلامی هستند در صورتی که مقایسه نقاط قوت و مثبت نشان از اتفاقات مؤثر و مثبت در طول سالیان اخیر می‌باشد.

علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه در آینده‌ای نچندان دور جشن خودکفایی تولید لوازم خانگی را برگزار خواهیم کرد، اظهار کرد، در طول سال گذشته بیش از 15 میلیون و 500 هزار عدد وسایل خانگی توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شد که از نظر کیفیت و قیمت در منطقه در رتبه عالی قرار گرفته‌اند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  اصلی‌ترین کشورهای مشتری کالاهای ایرانی

رزم حسینی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و قدرت‌های مستکبر جهان، گفت، با وجود تمامی مشکلات مالی و تحریم‌ها، ملت ایران در همه حال با تیکه بر اراده و توان داخلی پیروز میدان‌های مختلف بوده و خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمایت همه‌جانبه از بخش تولید و صنعت در طی ماه‌های گذشته و تکذیب سنگ‌ اندازی‌ ها و شیطنت برخی، ادامه داد، در طول ماه‌های گذشته چندین بخشنامه در راستای حمایت از تولید و تولیدکننده ابلاغ شده که بیانگر پیگیری و پشتیبانی دولت از این بخش می‌باشد. خوشبختانه 6000 معدنی که در طول سه چهار دهه اخیر راکد یا نیمه‌فعال بوده‌اند مجدداً به چرخه فعالیت و فرآوری بازگشته‌اند که سهم آذربایجان‌غربی 500 معدن می‌باشد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  سهم 58 درصدی نهاده‌های تولید گوشت و مرغ در کالاهای اساسی وارداتی

این مقام مسئول حجم تجارت خارجی کشور در طی سال 1399 را 74 هزار میلیارد دلار اعلام کرد و در ادامه گفت، 146میلیون تن کالا در این قالب از کشور خارج یا وارد شده است. علاوه بر آن جلوگیری از واردات 5.5 میلیارد یورویی کالاهای غیرضروری طی سال گذشته، افتخاری برای دولت در راستای حمایت از تولید داخل و ممانعت از واردات بی‌رویه به کشور بوده است.

وی در آخر گفت، در طی سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون یورو از تولیدات داخلی در صنایع مختلف استفاده و از واردات اقلام مشابه خارجی جلوگیری شد. در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی 450 هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری جدید در کشور به امضا رسیده که می‌توان این رقم را افزایش داد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  افزایش 1.2 میلیارد یورویی بازگشت ارز صادرات غیرنفتی
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا