اقتصادصادرات و واردات

افت ۱۰ درصدی صادرات و واردات تجاری ایران و اتحادیه اروپا

پایگاه خبری کمیسیون اروپا که به یورواستات مشهور است، کل مبادلات تجاری ایران و 27 عضو اتحادیه اروپا را در 2 ماهه نخست سال 2021 میلادی را بالغ بر 704 میلیون یورو اعلام کرد. در این دوره، مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته است. تجارت ایران و اروپا در دو ماهه نخست 2020 بالغ بر 785 میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماهه‌ی‌اول سال میلادی جاری یعنی ماه‌های ژانویه و فوریه با افت 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به 122 میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در دو ماهه نخست سال قبل 166 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بودند. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در همین بازه ی زمانی نیز 6 درصد افت داشته و به 582 میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در دو ماهه نخست سال 2020 بالغ بر 619 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  معاف شدن سود تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز صادرات، از مالیات

با توجه به این گزارش، کشور آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی طی دو ماهه نخست 2021 میلادی بوده و 40 درصد کل تجارت ایران با اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است .آلمان در این دوره 240 میلیون یورو کالا به ایران صادرات و 41 میلیون یورو کالا از ایران واردات داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا