صادرات و واردات

صادرات 250 میلیارد دلاری محصولات غیرنفتی

محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، در پایان نشست هم اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی برگزار شد، با اشاره به اینکه از جمله ضرورت‌های مهم اقتصاد کشور، توسعه صادرات غیر نفتی و داشتن اقتصادی مولد است و این در رأس فعالیت‌های کشور قرار گرفته، بیان کرد، ملزوم بود تا جلسه‌ای مانند امروز و با مشارکت فعالان بخش خصوصی برگزار گردد تا تصمیمات خود را برای سال 1400 با مشارکت فعالان اقتصادی تعیین نماییم.

مفتح گفت، از حجم 25,000 میلیاردی تجارت جهانی باید حداقل یک درصد سهم کشور ما شود. ما 250 میلیارد دلار زمینه صادرات غیر نفتی داریم اما امروز فاصله زیادی تا رسیدن به این هدف داریم. رسیدن به این هدف نیزمند برنامه ریزی و فعالیت در این حوزه بوده و ما به عنوان وزارت صمت مسئول پیگیری مشکلات تولید می‌باشیم.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  فرصت‌های سند همکاری ایران و چین در حوزه تجارت

محمدصادق مفتح ادامه داد، هماهنگی‌های بسیار خوبی با سایر ارگان‌های کشور مانند بانک مرکزی صورت گرفته و هدف ما رسیدن به 250 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است. توسعه صادرات می‌تواند از جمله ابزارهای رسیدن به اقتصادی قوی باشد. صادرات خدمات فنی مهندسی یکی دیگر از بخش‌هایی می‌باشد که ظرفیت‌های خیلی بالایی در زمینه‌های مختلف مانند نفت، ساختمان، نساجی و … دارد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا