کسب و کار

میلگرد ده ساده

گرد ده ساده یا همان میلگرد 10 ساده، به عنوان آهن تقویت کننده و جسم سخت شناخته می شود. این میلگرد به عنوان یک دستگاه کشش در بتن مسلح و ساختارهای تقویت شده بنایی برای تقویت و نگهداری بتن در تنش، استفاده می شود. سطح میلگرد ساده اغلب بدون آج است و  به شکل بتن طراحی شده است. 

گرد ده ساده از فولاد خالص ناتمام ساخته شده و باعثزنگ زدگی و آسیب رساندن به بتون می شود. معمولا پوشش بتن می تواند pH بالاتر از 12 را از طریق کربناته کردن سطح و نفوذ نمک، برای جلوگیری از خوردگی، ارائه دهد اما این توانایی بسیار کم است

میلگرد ساده با اکوپسی را در حمل و نقل، ساخت، بارگیری، نصب، و بتن ریزی در هنگام کار، پوشش می دهند، زیرا این آسیب باعث مقاومت طولانی مدت در برابر خوردگی این میله ها می شود. حتی میله های آسیب دیده عملکرد بهتری را نسبت به میله های تقویت شده بدون پوشش نشان داده اند.

از عمده کاربرد های گرد ده ساده  در صنعت رابیتس کاری می توان اشاره کرد. میلگرد ده ساده در اندازه های مختلفی استفاده می شود و بهترین نوع آن که خیلی در رابیتس کاری کاربرد دارد گرد ده ساده سبک می باشد. 

میلگرد ۱۰ ساده سبک

با توجه به این نکته که فولاد در حالت عادی تراکم پذیر نیست، می توان گفت که میلگردی با قطر ۱۰ میلیمتر در تمام شرایط دارای وزنی یکسان است. در واقع باید گفت میلگردی که وزن آن از وزن تئوریک، یعنی وزنی در حدود ۳.۷۰۰ کیلوگرم برای یک شاخه ۶ متری، کمتر است بدین معناست که قطر آن از ۱۰ میلیمتر کوچکتر است پس به این دلیل است که وزن آن سبک تر می شود. این موضوع کاهش قطر، با توجه به اینکه گرد ده ساده عمدتاً در رابیتس کاری ساختمان و یا ساخت مصنوعات فلزی دیگراستفاده می شود، تاثیر چندانی بر روی محصول نهایی ندارد و مصرف کنندگان نیز با توجه به اینکه برای کاهش هزینه ها، قصد دارند درمصرف آهن صرفه جویی کنند ترجیح می دهند با این پیشنهاد موافقت کنند.

جزئیات گرد ده ساده

ضریب انبساط حرارتی فولاد تقریبا برابر بتن مدرن است. چرا که اگر بدین صورت نبود مشکلاتی برای تنش های طول و عمود بر استرس در دمای متفاوت با دمای محیط ایجاد می شد. درست است که میلگرد ساده دارای دندانه نیست تا بتواند به بتن استحکام مکانیکی بدهد، اما می تواند از زیر فشار های شدید بیرون بیاید، که اغلب همراه با فروپاشی ساختاری بزرگ تر است. برای رفع این نقص، گرد ده ساده در ساختار مجاور عمیقا (40-60 برابر قطر) تعبیه می شود، که در انتها می شود و به انتهای آن متصل می شود تا آن را در اطراف بتن و میلگرد ساده ببندد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  ویستا بست
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا