بدون دسته بندی

آغاز پذیرش محموله‌های تجاری فسادپذیر در اسلام قلعه

با بازگشایی دوباره گمرک اسلام قلعه افغانستان، تمامی کالاهای تجاری متوقف در مرز «دوغارون» به جز محموله‌های سوختی، از سوی گمرک  «اسلام قلعه» افغانستان از امروز پذیرفته می‌شوند.

 پس از آتش سوزی وسیعی که در گمرک «اسلام قلعه» افغانستان صورت گرفت، از روز گذشته به صورت محدود کامیون‌های حامل کالاهای سریع الفساد از سوی این گمرک پذیرش شدند  و از امروز نیز با اعلام طرف افغان، امکان ارسال تمامی کامیون‌های تجاری متوقف در مرز «دوغارون» به جز محموله‌های سوختی فراهم شده است.

 در حال حاضر این تصمیم برای کامیون‌های توقیف شده در مرز «دوغارون» است که جمعا حدود 2 هزار و 500 دستگاه می‌باشند و نزدیک به 2 هزار دستگاه از آن دارای محموله های تجاری غیر سوختی هستند و شامل محموله های جدید نمی‌شود. با توجه به این تصمیم تا اطلاع ثانوی و تخلیه کامیون‌های مرز ورود محموله‌های جدید به «دوغارون» ممنوع است.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  موازی‌کاری گمرک با سامانه جامع تجارت

محموله‌های سوختی شامل بنزین، گاز مایع، گاز، گازوئیل می‌باشد که فعلا بنا به اعلام طرف افغان، پذیرش آن‌ها توسط گمرک «اسلام قلعه» ممنوع است.

در رابطه با همین موضوع سخنگوی گمرک بیان کرده بود، بعد از اعلام آمادگی گمرک ایران برای ارسال کالاهای فسادپذیر و همراهی گمرک افغانستان تا ساعتی دیگر اولین محموله کالاهای فسادپذیر از گمرک “دوغارون” خراسان رضوی خارج و وارد گمرک “اسلام قلعه” افغانستان می‌گردند. بر اساس سخنان این شخص مسئول، حدود 30 کامیون کالای صادراتی فسادپذیر که بیشتر شامل میوه و سبزیجات می‌باشد، از ساعتی دیگر وارد خاک افغانستان و گمرک “اسلام قلعه” این کشور می‌شود.

لطیفی ادامه داد، به شرط آمادگی و  پذیرش گمرک افغانستان در ” اسلام قلعه”، گمرک ایران آمادگی دارد تا تشریفات گمرکی کالاهای سریع الفساد و  سایر محموله‌های صادراتی و ترانزیتی برای ورود به افغانستان انجام دهد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  عدم تایید استاندارد روغن خوراکی سه کاره
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا