کسب و کار

قیمت پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره و انواع آن، از نکات مهم و تاثیر گذار در انتخاب و خرید پنجره می باشد. عوامل مختلفی بر قیمت درب و پنجره دوجداره تاثیر می گذارد، البته قیمت کلی و پایه آن براساس اصولی ثابت مشخص می‌شود. 

برخی از فاکتورهای موثر در قیمت پنجره دوجداره upvc به شرح زیر می باشد

  • انواع مدل پنجره دوجداره یا انواع باز شو پنجره دوجداره
  • انواع پروفیل مصرفی
  • ارتفاع و عرض پنجره
  • نوع یراق پنجره یو پی وی سی
  • شیشه دوجداره
  • هزینه حمل و نقل و نصب پنجره

محاسبه قیمت پنجره دو جداره UPVC

برای رسیدن به قیمت درست و واقعی پنجره دوجداره باید ابعاد دقیق پنجره ها داشته باشیم؛ همچنین تعداد بازشوها، فیکس و نوع باز شدن پنجره براساس تک حالته، دو جهته یا کشویی بودن، نیز بر قیمت پنجره تاثی گذار خواهد بود. قیمت پایه درب و پنجره دوجداره براساس میانگین هر مترمربع از فضای مورد نظر مشخص می‌شود.

تاثیر متراژ بر قیمت پنجره دوجدار

ابعاد استاندارد پنجره اغلب، ۱۴۰ سانتی‌متر در ۱۴۰ سانتی‌متر است. اگر قرار باشد، پنجره‌ای با ابعاد استاندارد نصب کنید، ‌قیمت‌ها به صورت واحدی محاسبه می شود. اما اگر متراژهای درب و پنجره متفاوت باشند و برای ساختن آن‌ها در ابعاد مختلف، نیاز به اندازه‌گیری‌های متفاوت باشد،‌ هزینه نهایی در هر مترمربع مشخص می‌شود. 

برای نصب درب و پنجره در مساحت‌های بسیار زیاد و پروژه‌های بزرگ، معمولا تمامی عوامل موثر بر قیمت درب و پنجره UPVC محاسبه و به قیمت پایه می‌شود، سپس توسط نرم‌افزاری دقیق همه قیمت‌ها مشخص و فاکتور نهایی صادر خواهد شد.

ساده‌ترین فرمول برای تعیین قیمت پنجره دوجداره، از این قرار است:

(پروفیل مصرفی × قیمت متر طول) + (شیشه مصرفی × قیمت متر مربع) + (یراق آلات × قیمت واحد) = کل هزینه ساخت یک پنجره

تفاوت قیمت مدل‌های مختلف پنجره دوجداره 

پنجره‌های دوجداره براساس مدلی که دارند، دارای قیمت های متغیری می باشند. بدین صورت مدل‌ها چند قسمتی با حالت بازشوهای متفاوت، قیمت‌های مختلفی دارند. هر چه تعداد بازشوهای پنجره بیشتر باشد و حالت باز شدن‌شان پیچیده‌تر باشد، قیمت آن‌ها بیشتر خواهد بود.

نحوه تولید پنجره‌ها نیز بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. مثلا پنجره‌ها دوجداره‌ای که به صورت مکانیزه تولید می‌شوند، بخاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها با تولید مکانیزه، دارای قیمت تمام شده پایین‌تری نسبت به مدل‌هایی هستند، که دستی و غیرمکانیزه تولید می‌شوند.

علاوه بر این‌، برندهای مختلف نیز دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. هر برندی بر روی قیمت درب و قیمت پنجره‌ دوجداره خود با توجه به کیفیت و نحوه تولیدی که دارد، تاثیرگذار می گذارد.

تاثیر جنس پروفیل بر قیمت پنجره دوجدار

پروفیل‌ها دارای برندهای مختلفی می باشند که با توجه به میزان کیفیت، رنگ‌دانه‌ها و برند تولید‌کننده‌شان دارای قیمت‌های متفاوتی می باشند. همچنین پروفیل پنجره دوجداره از لحاظ سری(عرض پروفیل)، تعداد حفره یا چمبر، رنگ پروفیل و نوع کاربردی آن در درب و پنجره‌های UPVC براساس دسته‌بندی‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

براساس ابعاد

پروفیل ها از نظر عرض و سری، در سه نوع مختلف سری ۶۰ با عرض ۶۰ میلی‌متر، سری ۷۰۰ و سری ۸۰ دسته‌بندی می‌شود. پروفیل‌ها از نظر ظاهری نیز در دو نوع ساده و دکوراتیو در بازار وجود دارند.

براساس تعداد حفره داخل پروفیل (چمبر)

چمبر به فضاهای داخلی در عرض پروفیل که با استفاده از دیواره‌های UPVC ایجاد می‌شوند، را می گویند. در اغلب برندها تعداد چمبرها از ۳ تا ۷ حفره قابل شمارش است. این تعداد بر قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذار است.

براساس شکل کاربردی پروفیل

پروفیل‌های دارای چهار کاربرد می باشند. برخی پروفیل‌ها مخصوص فریم‌ها هستند و به عنوان چارچوب در درب و پنجره استفاده می‌شوند. نوع دیگر آن‌ها که به پروفیل ساش یا لنگه معروف هستند، در بازشوی درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل‌های مولیون با استفاده از بست مولیون، در داخل چارچوب و به عنوان ستون افقی یا عمودی به کار می‌روند. نوع آخر پروفیل‌ها، پروفیل‌های جانبی هستند که طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند. این پروفیل‌ها شامل، زوار شیشه‌های دوجداره و سه جداره، پروفیل ۹۰ درجه، ارتفاع‌دهنده، کانکتورها، پنل‌های UPVC و سایر موارد مشابه می‌باشند.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  فروش میلگرد
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا