بدون دسته بندی

واردات برنج از پاکستان در مقابل صادرات برق از ایران

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالرزاق داوود، مشاور نخست وزیر و وزیر صنعت، بازرگانی، نساجی، تولید و سرمایه گذاری پاکستان با بیان خرسندی از بازگشایی مرز ریمدان- گبد بر افزایش فعالیت‌های این مرز، برای توسعه مراودات تجاری و همکاری‌های میان ایران و پاکستان تاکید کرد.

رزم حسینی علاوه بر درخواست برای برگزاری هر چه سریعتر نهمین نشست کمیته مشترک تجاری میان دو کشور ایران و پاکستان، برای حضور عبدالرزاق داوود در نهمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور در تهران، ابراز امیدواری کرد و ادامه داد، در این نشست با امضای تفاهم نامه‌ها و توافقنامه‌های مشترک میان دو کشور، همکاری‌ها گسترش خواهد یافت.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  آغاز پذیرش محموله‌های تجاری فسادپذیر در اسلام قلعه

اعلام آمادگی برای توسعه مبادلات تجاری مرزی با پاکستان

علیرضا رزم حسینی با اشاره به تصویبات صورت گرفته مجلس شورای اسلامی ایران در رابطه با مبادلات مرزی، علاقه مندی کشورمان را برای توسعه مبادلات با پاکستان در حوزه مرزها اعلام کرد.

همچنین وی با اشاره به بازگشایی مرز ریمدان-گبد به عنوان دومین مرز رسمی میان ایران و پاکستان ابراز امیدواری کرد که با توافق طرفین به زودی شاهد گشایش سومین مرز رسمی میان دو کشور و توسعه مراودات بیشتر نیز باشیم.

نهایی شدن مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران تأکید کرد که با برگزاری نهمین کمیته مشترک و رایزنی‌های انجام شده، مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد نهایی گردد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  درج اطلاعات فعالان پوشاک در سامانه جامع تجارت

استفاده از ظرفیت تهاتر کالا برای تعمیق مناسبات تجاری ایران و پاکستان

در ادامه رزم حسینی با اشاره به مذاکرات قبلی در رابطه با تهاتر کالا میان ایران و پاکستان، عنوان کرد، در مقابل صادرات برق به کشور پاکستان می‌توانیم از این کشور برنج وارد کنیم که این مهم منتظر تصویب در دستگاه‌های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور می‌باشد.

دعوت از سرمایه گذاران پاکستانی برای فعالیت در مرز میرجاوه یا چابهار

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با اشاره به ظرفیت تجار توانمند پاکستانی، آمادگی ایران را برای دعوت از سرمایه گذاران و تجار این کشور (پاکستان) برای سرمایه گذاری در مرز میرجاوه یا مناطق آزادی همانند چابهار اعلام کرد.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  عدم تایید استاندارد روغن خوراکی سه کاره

همچنین ایشان با یاد آوری شیوع و گسترش ویروس کرونا و تأثیر آن بر کاهش مبادلات تجاری میان دو کشور و تمامی کشورهای دنیا ذکر کرد، نهمین کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان سرآغاز دور جدیدی از همکاری‌ها برای گسترش مبادلات باشد.

در آخر علیرضا رزم حسینی خواست تا معاونان دو ایران و پاکستان در سطح ملی و دو استاندار در سطح محلی مذاکرات مجازی را برای تهیه پیش نویس تفاهم نامه‌ها و توافقنامه‌ها برای نشست آتی دو طرف آماده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا