اقتصاد

افزایش 1.2 میلیارد یورویی بازگشت ارز صادرات غیرنفتی

حمید زادبوم در رابطه با افزایش 3 درصدی بازگشت ارز صادرات غیرنفتی بیان کرد، از 21 فروردین ۹۷ تا 30 دی سال جاری، 41.3 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به کشور بازگشته است که در مقایسه با میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات تا آذر 99، افزایش 3.1 درصدی یعنی 1.2 میلیارد یورویی را نشان می‌دهد.

زادبوم عنوان کرد، میزان صادرات غیرنفتی مشمول رفع تعهدات ارزی تا پایان شهریور ماه امسال 65.7 میلیارد یورو برآورد شده که با احتساب حداکثر زمان ایفای تعهدات ارزی، میزان تعهدات ارزی صادرکنندگان تا پایان دی ‎ماه امسال 59.9 میلیارد یورو می‌باشد.

زادبوم تعداد صادرکنندگانی که شامل رفع تعهدات ارزی می‌باشند را 23 هزار و 118 اعلام کرد و ادامه داد، این میزان در مقایسه با مردادماه سال جاری با افزایش 509 صادرکننده از رشدی معادل 2.3 درصد برخوردار بود.

این مطلب هم شاید برای شما جالب باشه  احتمال بروز بحران گندم

مسئول کمیته اقدام ارزی، دلیل افزایش میزان ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان را وابسطه به اجرایی شدن مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اعلام کرد و در این رابطه ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ دستورالعمل تکمیلی و اجرایی مصوبه مذکور، شرایط برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان، آسان شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا